O wystawie

  • Znak to jeden z podstawowych elementów komunikacji wizualnej. Abstrakcyjne symbole, plastyczne metafory i graficzne skróty są jak sylaby czy litery graficznego systemu językowego, w którym jak w soczewce odbija się historia danego społeczeństwa, czy kraju. Od końca lat 60. w Polsce nie powstała żadna wystawa ani publikacja podejmująca próbę całościowego pokazania historii znaków graficznych oraz identyfikacji wizualnych.
  • Na wystawie prezentowane są polskie znaki oraz systemy komunikacji wizualnej. Ekspozycja przypomina ikoniczne projekty z lat 1945-1969, przybliża historię polskiej grafiki użytkowej, a także pozwala skonfrontować dokonania nestorów projektowania z najnowszymi projektami. rolex replica
  • Pierwsza część ekspozycji jest odtworzeniem legendarnej Pierwszej Ogólnopolskiej Wystawy Znaków Graficznych z 1969 roku – na wystawie, odbywającej się w Związku Polskich Artystów Plastyków w Warszawie, pokazano 335 projektów – m. in. znak Pekao, Mody Polskiej, CPN-u, Unitry, Domu Handlowego "Telimena", czy inne dziś ikoniczne znaki graficzne takich twórców jak: Ryszard Bojar, Roman Duszek, Jan Hollender, Emilia Nożko-Paprocka, Karol Śliwka, Leon Urbański. Nawiązując do tamtego wydarzenia, druga część ekspozycji przedstawia 335 najnowszych znaków powstałych w latach 2000–2015. Prace zostały wybrane spośród trzech tysięcy zgłoszeń przez Komisarzy wystawy - Patryka Hardzieja i Rene Wawrzkiewicza, którzy o pomoc poprosili Radę Konsultantów w składzie: Ryszard Bojar, Marta Gawin, Viktoriya Grabowska, Michał Łojewski, Katarzyna Roj i Kuba Sowiński. www.myiwatch.de replica uhren

Fotografie pochodzą z historycznej Pierwszej Ogólnopolskiej Wystawy Znaków Graficznych. Warszawa, maj 1969 rok. fot. CAF, J. Muszyński

Idea

  • zapoznanie się z historią polskiego znaku oraz przybliżenie sylwetek projektantów,
  • krytyczne spojrzenie na specyfikę polskiego projektowania znaku, replique montre de luxe
  • analiza formy i funkcji znaku w różnych aspektach,
  • konsolidacja środowiska projektowego zarówno pod względem pokoleniowym, jak i pod względem różnorodności branżowej,
  • przybliżenie spostrzeżeń osób uznanych za autorytety w tej dziedzinie (projektantów, wykładowców, rzeczników patentowych, historyków dizajnu),
  • analiza rozwoju dziedzin projektowych w kontekście zmian historycznych, ekonomicznych i społecznych,
  • budowanie tożsamości projektowej,
  • skatalogowanie projektów, fausse rolex
  • utworzenie wydarzenia mogącego prezentować polskie dokonania projektowe poza granicami kraju,
  • wymiana spostrzeżeń i poglądów z osobami spoza środowiska (np. na zasadzie klient – projektant, nadawca – odbiorca).

Na wystawie zaprezentujemy m.in.:

Biuro Organizacji Targów Centralnego Związku Spółdzielczości Pracy

Tadeusz Jodłowski, 1967

Centrala Handlu Zagranicznego Petrolimpex

Karol Śliwka, 1967

Centrala Produktów Naftowych

Ryszard Bojar, Jerzy Słowikowski i Stefan Solik, 1967

Centrala Spółdzielni Ogrodniczych Ogród

Eugeniusz Zduniewski, 1947

Dom Mody Telimena

Witold Surowiecki, 1967

Fundusz Rozwoju Twórczości Plastycznej

Waldemar Andrzejewski

Dwa Brzegi

Zuzanna Rogatty, 2015

PKN Orlen

Henryk Chyliński, 2000

American Film Festival

Joanna Górska i Jerzy Skakun, 2010

Projekt Roku

Ula Krzyżak, 2011

Bliscy Nieznajomi

Wojciech Janicki, 2007

Pan Tu Nie Stał

Piotr Ciesielski, 2012

Lista osób współpracujących przy wystawie

Komisarze wystawy: Patryk Hardziej, Rene Wawrzkiewicz.

Rada konsultantów: Ryszard Bojar, Marta Gawin, Viktoriya Grabowska, Michał Łojewski, Katarzyna Roj, Kuba Sowiński i Marcin Wolny. https://www.watchsupergirlonline.com/ replicas relojes

Współpraca przy tworzeniu wystawy: Tomasz Chądzyński, Piotr Chuchla, Ewa Chudecka, Aleksander Drożdżewski, Artur Jewuła, Tomasz Jurecki, Ksawery Kirklewski, Marta Kowalska, Adam Nowiński, Marianna Paszkowska, Patrycja Podkościelny, Marta Sarnowska, Szymon Sawicki, Jagoda Sosińska, Kaja Stępkowska, Piotr Śliżewski, Nikola Trojnar, Julek Wierzchowski, Zuzanna Zamorska.

Znak graficzny: Karol Śliwka